הכירו את הקמומיל

הטמפרטורות יורדות? הכרבוליות עובדות שעות נוספות והידיים מחפשות כוס חמה לחבק? חליטת קמומיל ריחנית בחורף תשלים את התמונה ותעניק לנו את התחושה החמימה, הביתית והמפנקת. קמומיל הינו צמח חד שנתי, בעל פריחה עדינה צהבהבה או לבנה והוא נחשב בארץ לצמח מוגן. ישהמכנים אותו "קמומיל", אחרים משתמשים בשם העברי "בבונג" והמדענים יכנו אותו בשמו המדעי המגיע מלטינית – "Matricaria”. הוא נחלק לעשרים ואחד זנים שונים, כשלכל אחד גוון מיוחד וטעם משלו. הקמומיל הוא צמח מוכר בתורת הצמחים ומשולב על ידי הרבליסטים כחלק מהטיפול.

ההיסטוריה של הקמומיל

צמח הקמומיל נחשב לאחד מהצמחים העתיקים הידועים לאנושות. קיימים אזכורים שלו כבר בימי רומא, מצרים העתיקה ויוון העתיקה ולאחר מכן התפשט ברחבי אירופה וברזיל. בתקופה המונגולית הצמח יובא להודו והתפשט גם למדינות אחרות בעולם. עם השנים, ובזכות התכונות החיוביות הרבות שיוחסו לו –הוא זכה לפופולריות רבה והגיע למקום החמישי ברשימת הצמחים הנמכרים בעולם כולו עובדה מעניינת: השמן המופק מפרח הקמומיל (שצבעו צהוב-לבן) הוא בכלל… כחול! עובדה זו נובעת מנוכחותו של חומר בשם "אזולן", החומר הפעיל בקמומיל המעניק לשמן את צבעו המיוחד. בישראל, צמח הקמומיל גדל בכרמל, בהרי יהודה ועמק הירדן, כמו גם בשרון ובשפלה.

ניתן למצוא אותו גם במשתלות והוא מסוגל לצמוח עד לגובה של 40 ס"מ.

חליטות קמומיל

הפופולריות הרבה שיש לצמח בזכות יתרונותיו השונים הפכה אותו לאחד המועדפים גם בחליטות. את החליטה מפיקים מהתפרחת של הצמח לאחר ייבושה. הקמומיל משתלב בצורה מושלמת עם טעמים נוספים כמו נענע, דבש, למון גראס ועשבי תיבול אחרים. בארץ, נוכל למצוא אותו במספר סוגים של תיונים, אם כמרכיב עיקרי בתיון ואם כחלק מחיבור לטעמים נוספים המעניקים ארומה וטעם מיוחדים משלהם.

אילו סוגים של קמומיל מגיעים אלינו מויסוצקי?

תה ירוק קמומיל

התה הירוק שמשולב עם פרחי קמומיל כולל את טעמו העשיר של הצמח ללא כל טעמים נוספים.

סדרת חליטות קמומיל

תחת סדרת הגן הקסום של ויסוצקי ישנה סדרה שלמה של קמומיל בשילוב טעמים נפלאים לכדי חליטה אחת עם ארומה משגעת . צמח הבבונג מוסיף מניחוחו העדין וטעמו הטוב למשקה חמים ומיוחד.

תחת סדרה זו תוכלו למצוא את הטעמים הבאים:

חליטת קמומיל

חליטת קמומיל ונענע

חליטת קמומיל ודבש

חליטת קמומיל ולימונית

חליטת קמומיל לימוני ונשנושי פרי

פרי הלימון המשולב בטעמו של הקמומיל מוסיף לתה טעם פירותי חמצמץ והופך את המשקה לחגיגת טעמים של ממש בספל המהביל, כאשר נשנושי הפרי בשקית מצורפת מוסיפים מתיקות מעודנת וגם חוויה טעימה שכיף לאכול בסיום השתייה.

חליטת נירוונה בסדרת סודות הצמחים

הצמח משמש כחלק אינטגרלי בחליטה מיוחדת המבוססת על ידע מתורות עתיקות של מומחי הצמחים (המכונים "הרבליסטים"). מגוון של שורשים וצמחים שכל אחד מהם מוסיף טעם וניחוח משלו מעניק למשקה תכונות נפלאות לצד טעם נהדר. השילוב בחליטת "נירוונה" הוא של קמומיל עם פרחי עוזרר, לואיזה, פסיפלורה ומליסה לתחושת נירוונה אמתית.

הקמומיל כחלק מחיי היומיום שלכם

הקמומיל משולב במגוון מוצרי קוסמטיקה בהם השמן המופק מתמציתו מהווה מרכיב עיקרי. מוצרים לשטיפת פה מכילים גם הם את הצמח הפופולרי, ושמנים אתריים נפוצים על בסיסו ימלאו את חלל האוויר בניחוחו המשכר.

לסיכום, צמח הבבונג משתלב היום במספר גבוה של תעשיות, החל מתעשיית הקוסמטיקה, מוצרים לאיכות חיים ומוצרים מזון. יש המשתמשים בקמומיל גם כתבלין המעשיר מאכלים שונים כסלטים, דגים או מאכלים המבוססים על תפוחים ואגסים ואחרים מעדיפים לשתות אותו כחליטה מפנקת. הוא משתלב מצוין עם מגוון של טעמים אחרים החל מחמיצותו של הלימון, טעמו החריף של הג'ינג'ר או עם טעמים עדינים יותר כמו טעמו שלו. גלו גם אתם את היתרונות הנפלאים של צמח הבבונג והוסיפו אותו ליום שלכם. אנחנו הכי אוהבים לשתות אותו בערב, אחרי ארוחת הערב ולפני המיטה…